|start|nu|wijk|kunst|gadgets|raaR|column|specials|vind|

HAGAZ!NE
RAAR IN
MEI 2009

31.5.09
Goed verhaal in de ADHC van zaterdag over de ongevalsspecialisten van de Politie Haaglanden. Die bestond zeker vorig jaar nog niet toen ik met mijn fiets in een openslaand autoportier reed en met hoofdletsel met de ambulance werd afgevoerd? Ook de agente van Politie die nota bene achter mij reed, heeft na een paar telefonische vragen niets meer van zich laten horen.

28.5.09 
De Nationale Postcodeloterij - een van de grootste spamleveranciers van ons land - bakt ze deze keer wel heel erg bruin. Eindelijk hebben Lida en ik eens een prijsje gewonnen en wel 2 toegangskaarten voor een concert van André Rieu. Nu is dat mijn laatste keuze voor een concert, maar als alle buren meegaan dan wordt zo'n uitstapje opeens anders. Dus wachtten wij sinds maart op onze gewonnen prijs terwijl de buren deze al lang in huis hebben. 'Toch eens opbellen', denkt Lida en de medewerkster kijkt het voor haar na. Je raadt nooit wat de oorzaak is. Zonder dat Lida dat wist heb ik een maand of wat geleden aan de eindeloze stroom feestverhalen die ik wekelijks en soms dagelijks van de Postcodeloterij via e-mail ontving - dus pure spam - een einde gemaakt. Zegt dat mens aan de andere kant van de lijn: 'U wilde toch geen e-mail meer van ons ontvangen ...?' !?! 

reacties

26.5.09 
Al eerder meldde ik hoe gespecialiseerde schoonmakers met verschillende soorten middelen operatiekamers biologisch mogen reinigen. Door bezuinigingen worden deze biologische schoonmakers ontslagen en vervangen door 'gewone' schoonmakers. Die doen net zo makkelijk een

biologisch reinigen is nodig in de operatiekamer
stukje vloer en vervolgens een stukje (operatie)tafel met dezelfde dweil ... Gek hè dat er ziekenhuisbacteriën zijn die voor patiënten soms de dood tot gevolg hebben? Maar gelukkig waarschuwt minister Ab Klink de zieken- en verpleeghuizen de boel op orde te brengen, want anders ...?!? Zie ook DenHaagTeKijk

reacties

26.5.09 
Zo'n 30 jaar geleden keek ik toch anders aan tegen raggelwerk voor een plafond met kunststof schroten(!). Echt alleen daar waar het nodig was, bracht ik het aan. Let ook op het

van alles schroefde ik tegen het plafond tegen vallend gesteente
scharnier dat toen blijkbaar 'echt' op die plek 'nodig' was bij gebrek aan hout om het plafond op zijn plaats te houden. Het ziet er wel heel krakkemikkig uit maar het heeft toch zijn tijd
toen dit naar beneden kwam stond ik meteen boven
uitgediend. Je wilt niet weten onder wat voor geraas dit deel tenslotte naar beneden kwam. 
en dit lattenwerk is wat er overbleef oorspronkelijk ui 1892
Good bye plafond; hello tweede etage. Zie je de stofwolk nog hangen? Nu is het strak stucwerk op gipsplaten die de voormalige kunststof schrootjes snel doen vergeten. Nee, dan de Koekenbakkers uit Uden en Mil (Brabant) die hiervoor 'orde op zaken' kwamen stellen ...

reacties

23.5.09 
Het dagelijks bestuur van het Stadsgewest Haaglanden kiest voor het korte, brede type voertuig gelijkend op RandstadRail als vervanger van het vertrouwde smalle type, zo lees ik in de ADHC. Enkele belangrijke criteria voor de juiste keuze blijven echter onvermeld.

de stabilisatie van RandstadRail laat te wensen over (foto: Haagsallerlei)
De breedte van het huidige RandstadRail voertuig heeft tot de waanzinnige omlegging geleid van de tramlijnen 3 en 17 waardoor hele bevolkingsgroepen hun vertrouwde gang naar het centrum moesten opgeven. Ook is de onlogische en frustrerende kruisingLaan van Meerdervoort/Koningin Emmakade hiervan het gevolg. En wat te denken van de mindere stabilisatie voor de passagier in RandstadRail? Het is mij nog niet gelukt om 'zonder handen' ook maar één halte lang in RR3 te blijven staan terwijl dat in de oude tram een koud kunstje is. En dan het niet te voorkomen knietje vrijen met je overpassagiers. Allemaal onbelangrijk zeker? Zal het dagelijks bestuur van Stadsgewest Haaglanden zelf wel gebruik maken van het openbaar vervoer? 

reacties

20.5.09
Het valt mij mee dat de HTM-mast niet óp de rails is neergezet. Feit is dat de conducteur 

net iets te laat om de actie van de conducteur vast te leggen
van deze tram zijn voertuig moest verlaten om persoonlijk de fietsen aan de andere kant van de HTM-mast neer te zetten. De man moest heel wat spierkracht inzetten om de groep fietsen te
de paal staat wel erg dicht op het tramspoor
verplaatsen. Het is wel weer een teken van de achteloosheid waarmee het publiek fietsen zo dicht of zelfs óp de rails voor de Passage parkeert. Een compliment voor de conducteur die er nogal gelaten mee omging en inmiddels zijn route vervolgt.

reacties

2.5.09
Soms kom ik vreemde dingen tegen op het fietspad, zoals de elektrische fiets. Maar deze gemotoriseerde waterfiets is toch weer iets bijzonders. Wijnand loopt ermee over het fietspad langs 

Wijnand met de Watermotorfiets op de Conradkade
het Verversingskanaal ter hoogte van de sluis op weg naar het deel van de Conradkade waar hij de watermotorfiets makkelijker te water kan laten. Dat 
het is een bijzonder vervoermiddel de watermotorfiets
denkt hij tenminste. Want hij weet nog niet dat verderop de Conradkade de boel is afgesloten tot 26 juni 2009 om te worden geasfalteerd. Worden fietsers op het water nu ook al lui?

reacties

|start|nu|wijk|kunst|gadgets|raaR|column|specials|vind|
KRITISCH HAAGS, KUNST, CULTUUR,
HAGAZ!NETV, GOSSIP, GADGETS AND IDEAS
HAGAZ!NE
HET DIGITALE MAGAZINE VAN
DEN HAAG!


keep in touch

start Hagazine